mgr Marcelina Mrowiec
Zakład Ośrodek Badań Prasoznawczych
Zainteresowania badawcze
analiza obrazu
semiologia
socjologia mody
orientalistyka
literaturoznawstwo
Artykuły w czasopismach naukowych
Mrowiec, M. (2018). Zarządzanie fejkami w kulturze partycypacji. W: Media i Społeczeństwo, nr 9, s. 33-43.
Artykuły w pracach zbiorowych
Mrowiec, M. (2019). Trywializacja kultury japońskiej w mediach masowych. W: I. Kida, A. Solska (red.), Oriental Encounters. Language, society, culture/Spotkania orientalistyczne. Język, społeczeństwo, kultura. Katowice, s. 131-141.
Mrowiec, M. (2017). Inspiracje popkulturą w modzie japońskiej od lat siedemdziesiątych XX wieku. Kawaii na przykładzie japońskiej mody ulicznej. W: K. Olkusz (red.), 50 twarzy popkultury. Kraków, s. 255-269.