Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

mgr Marcelina Mrowiec

portret mgr Marceliny MrowiecZakład Ośrodek Badań Prasoznawczych

marcelina.mrowiec@wp.pl

 

 

Zainteresowania badawcze

analiza obrazu
semiologia
socjologia mody
orientalistyka
literaturoznawstwo

 

Publikacje
 

Artykuły w czasopismach naukowych

Mrowiec, M. (2018). Zarządzanie fejkami w kulturze partycypacji. W: Media i Społeczeństwo, nr 9, s. 33-43.
 

Artykuły w pracach zbiorowych

Mrowiec, M. (2019). Trywializacja kultury japońskiej w mediach masowych. W: I. Kida, A. Solska (red.), Oriental Encounters. Language, society, culture/Spotkania orientalistyczne. Język, społeczeństwo, kultura. Katowice, s. 131-141.

Mrowiec, M. (2017). Inspiracje popkulturą w modzie japońskiej od lat siedemdziesiątych XX wieku. Kawaii na przykładzie japońskiej mody ulicznej. W: K. Olkusz (red.), 50 twarzy popkultury. Kraków, s. 255-269.