doktor habilitowany

BEATA KLIMKIEWICZ

Zakład Komunikowania Politycznego i Mediów

 

 

KONTAKT
beatakl@hotmail.com
tel. 12 664-56-55
KONSULTACJE
środa: 9.00-9.45
czwartek: 9.00-10.00
pokój nr 1.221

 

 

ZAINTERESOWANIA NAUKOWE

  • polityka medialna w Polsce, Unii Europejskiej i na świecie,
  • pluralizm i różnorodność mediów,
  • systemy medialne w Europie i na świecie,
  • komunikowanie globalne,
  • komunikowanie międzykulturowe.
 

WYBRANE PUBLIKACJE

2016. Between Norms and Accomplishment: Lessons for EU Media Policy from EU Enlargements, [w:] European Media Policy for the Twenty-First Century: Assessing the Past, Setting Agendas for the Future, (eds.) Seamus Simpson, Manuel Puppis, Hilde Van den Bulck. New York: Routledge, s. 195-219.

2015. Putting Ends and Means at the Right Place: Media Pluralism Policies in Central and Eastern Europe, [w:] Media Power and Plurality: From Hyperlocal to High-Level Policy, (eds.) Steven Barnett i Judith Townend. Hampshire: Palgrave Macmillan, s. 201-220 ..

2015. Cultural and Geographical Dimensions of Media Pluralism”, [w:] Media Pluralism and Diversity: Concepts, Risks and Global Trends, (eds.) Peggy Valcke, Miklos Sukosd, Robert Pickard. Hampshire: Palgrave Macmillan, s. 82-106.

2015. Between Autonomy and Dependency: Funding Mechanisms of Public Service Media in Selected European Countries”, [w:] Public Service Media in Europe: A Comparative Approach, (eds.) Karen Arriaz Ibarry, Eva Nowak, Raymond Kuhn. London and New York: Routledge, s. 111-125.

2014. A Polyvalent Media Policy in the Enlarged European Union. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

2013. Le pluralisme structurel des médias: le cas de l’Europe centrale et orientale”, [w:] Pluralisme de l’information et ‘media diversity’: Un état des lieux international, (eds.) Franck Rebillard, Marlène Loicq. Bruksela: De Boeck, s. 117-136.

2010. Media Freedom and Pluralism: Media Policy Challenges in the Enlarged Europe. Budapeszt: CEU Press (redakcja).

2010. Introduction: Structural Media Pluralism, International Journal of Communication, vol. 4(2010), s. 906-913.

2009. Structural Media Pluralism and Ownership Revisited: The Case of Central and Eastern Europe, Journal of Media Business Studies, vol. 6, nr 3, s. 43-63.

2005. Własność medialna i jej wpływ na pluralizm i niezależność mediów. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (redakcja).